Centrul de informare Europe Direct (CIED) Bucureşti
Institutul European din Romania
  • Time to Move: Sute de evenimente în toată Europa pentru a descoperi oportunitățile de mobilitate

    Eurodesk Romania 1 oct 2019

    O condiție prealabilă de a participa la viața societății este de a avea acces la informații. Tinerii care se află în perioada de tranziție către vârsta adultă trebuie să ia decizii care vor avea un impact semnificativ asupra vieții lor. Accesul egal la informații de calitate și gratuite este o condiție prealabilă pentru tineri de a-și exercita drepturile și de a participa la viața socială, economică și politică. Time to Move, campania emblematică a Eurodesk informează tinerii despre oportunități internaționale de studiu, voluntariat și de stagii de practică și îi ajută să găsească cele mai potrivite programe pentru dezvoltarea lor personală și profesională. În luna octombrie, campania reunește sute de organizații de tineret din Europa și cuprinde un număr de peste 1000 de evenimente în aproximativ 30 de țări.

    Printre activități, tinerii interesați pot găsi sesiuni uzuale, cum ar fi prelegeri în școli, sesiuni culturale sau standuri de informare la târguri, precum și unele evenimente de informare mai puțin tradiționale, precum concerte, drumeții montane, ciclism, seri dedicate jocurilor sau concursuri de recitat poezii.

    Ca un element nou al campaniei, Eurodesk va introduce jocul de cărți Time to Move, aceasta fiind una dintre activitățile sale din 2019. Jocul este o activitate distractivă și educativă care se poate desfășura în sălile de clasă sau în cadrul altor evenimente. Prin intermediul jocului se urmărește prezentarea diversității culturale a Europei și a numeroaselor descoperiri și a oportunităților de învățare pe care le oferă Europa.

    Ca un stimulent suplimentar, Eurodesk organizează Concursul de design de tricouri Time to Move pentru a găsi tricoul oficial pentru viitoarea ediție a campaniei. Tinerii cu vârsta cuprinsă între 13-30 ani sunt invitați să concureze cu designul lor și au șansa să câștige un bilet InterRail și să călătorească în Europa cu trenul. În 2018, la concurs au fost înregistrate peste 200 de design-uri, iar 6 tineri au fost premiați de Eurodesk.

    Urmărește profilul Instagram al Eurodesk pentru a fi la curent cu ultimele date despre campanie.

    Pentru mai multe detalii despre acest lucru, consulatați articolul original aici.